Rozhovor s víťazom testovacej jazdy: Bratislava – konferencia Chopok Nr. 2

 

Testovacia jazda na trase Bratislava – Jasná ponúkla nielen pohodlie a výnimočný zážitok z jazdy, ale aj pohľad na technológie, ktoré uľahčujú život za volantom. Diskutovali sme so Svetozárom Stykom zo Slovenských elektrární o inováciách, ako adaptívne diaľkové svetlá či snímanie semaforov, a o tom, ako môže prestížna značka prispieť k motivácii zamestnancov.

Zistili sme, že dobre nastavená car policy je nielen strategickou výhodou pri nábore talentov, ale aj silným motivátorom pre zamestnancov. Flexibilita a správne nastavenie firemných vozových parkov sú cestou, ako zlepšiť zamestnaneckú skúsenosť a budovať atraktívnu firemnú kultúru.

 

 

Ako by ste opísali svoju skúsenosť s testovacou jazdou Mercedes-Benz GLE 450d SUV na trase z Bratislavy do Jasnej?

Bola to skvelá príležitosť vyskúšať si niečo nové a neobyčajné. Priznám sa, že som auto značky Mercedes-Benz nikdy nešoféroval, o to viac som si to užil. Samotný komfort bol samozrejme silným momentom, ale najviac som si užil asi tú nenútenú prirodzenosť všetkého, čo som vo vozidle potreboval nastaviť a prispôsobiť – čiže skvelý customer experience. Keďže som nemal čas sa s vozidlom zoznamovať pred jazdou, všetko prebiehalo „on-the-job“ (sleduješ tú HR hantýrku), a prebiehalo to absolútne hladko-obrátko! Nezasekol som sa na jedinej veci, všetko som objavil a ponastavoval absolútne prirodzene. Keďže napr. milujem hudbu, okamžite som otestoval akustiku vozidla, prispôsobil si zvuk, „stiahol“ strechu, aby som zážitok zosilnil aj vizuálne a nechal dunieť silné spodky aj krištálové výšky ozaj – a okrem toho to auto vlastne jazdí samo. Komfort domácej obyvačky na štyroch kolesách, kde to mám podpísať, aby som to zažil znova? 

 

Pri testovaní vozidla, aké aspekty technológie a inovácie v Mercedes-Benz GLE 450d SUV vás najviac oslovili?

Nemal som doteraz skúsenosť s adaptívnymi diaľkovými svetlami, to ma úplne zobralo, ako sa nemusím o nič starať, pritom mám stále perfektne osvetlenú scénu a nikoho pri tom neoslepujem. To je naozaj iná liga. Kamery, senzory a adaptívny tempomat je dnes už asi skôr štandardom, ale aj v tomto segmente ma prekvapila funkcia snímania semaforu v momente, keď som stál na červenej – ružomberský semafor sa mi zobrazil na prednom displayi (na ktorého koniec som skoro ani nedotiahol) – vážne cool vychytávka.

 

 

Mercedes-Benz je často považovaný za synonymum pre prestíž a kvalitu. Vďaka rozsiahlej palete modelov je aj takáto prestížna značka vhodná do firemných vozových parkov. Vnímate značku ako strategickú výhodu pri nábore nových talentov alebo ako formu odmeny pre kľúčových zamestnancov? To je jednoduchá, a zároveň ťažká otázka. Jednoduchá v tom, že jasne – veď každý by chcel jazdiť na Mercedese. Ťažká v tom, že asi nie je veľa firiem, čo by dokázali zabezpečiť takýto vozový park pre celú firmu. Čiže sa začína hra o transparentnú a v princípoch spravodlivú car policy, prepojenú na zvýraznenie ocenenia kľúčových ľudí a pozícií vo firme. Vtedy je to určite super motivátor a odkaz smerom na trh práce – s nami sa oplatí pracovať a makať na sebe.

 

Ako hodnotíte flexibilitu a možnosti prispôsobenia služobného vozidla podľa potrieb zamestnancov?

Čo najväčšia miera flexibility pri zachovaní čo najväčšej jednoduchosti a efektivite pri správe vozového parku. To je pekný rébus, nad ktorým sa ale oplatí premýšľať. One size fits all tu určite neplatí.

 

Z pohľadu HR, čo si myslíte o benefitoch služobných vozidiel vo všeobecnosti?

Poviem teraz osobný názor (nepracujem priamo na HR) – dobrá car policy dokáže byť silným motivátorom. Auto je dnes nutnosť, a ak zamestnávateľ dokáže v tomto ohľade vyjsť svojim zamestnancom v ústrety, je to spolu s dobrým finančným ohodnotení, zdravou kultúrou veľmi veľký dôvod pre zamestnanca ísť extra míľu.