V roku 1995 sa začal náš príbeh – príbeh firmy, ktorá postupne zmenila vnímanie zamestnaneckých výhod na Slovensku. Zo stravných lístkov sa stal základ moderného benefitového systému, ktorý dnes – už 30 rokov – zamestnávateľom a ich zamestnancom ponúka riešenia šité na mieru.
Dnes už benefity predstavujú viac než len stravné, sú o podpore zdravia, rovnováhy a motivácie. O tom, aby mal každý zamestnanec možnosť vybrať si presne to, čo mu dáva zmysel.
Zaujímalo nás, ako naši kolegovia vnímajú vývoj benefitov – oslovili sme niekoľko z nich, ktorí reprezentujú rôzne obdobia pôsobenia vo firme a rôzne pracovné pozície.
Slávka, senior manažérka komunikácie: „Až zvnútra som pochopila, že benefity nie sú len produkt, ale súčasť našej firemnej kultúry.“
Pred tromi rokmi som Up Déjeuner vnímala najmä ako firmu na stravné lístky. Poznala som ju z predošlých zamestnaní ako „stravenkárov“. Až keď som do nej nastúpila, zistila som, že ponúka oveľa viac. Všetky benefity, ktoré ponúka svojim klientom poctivo testuje aj na svojich zamestnancoch a len tie, ktoré naozaj dávajú zmysel následne ponúka svojim klientom. Vďaka tejto internej politike dostávame veľa benefitov, o ktorých môžu iní len snívať. 😊
Snažím sa držať zdravého životného štýlu, preto ak by som si mala vybrať z ponuky benefitov, určite by to bolo stravné v plnej výške na karte – pomáha mi stravovať sa vyváženejšie a UpBalansea, vďaka ktorej chodím cvičiť, oddychovať a občas aj reštartovať hlavu.
Pre mňa je to ideálny balík – telo, myseľ a dobré jedlo. A ešte aby som nezabudla, nepohrdnem ani dobrou knihou, ktorú si kúpim vďaka benefitom na karte Up. 😊
Jaroslav, Senior špecialista podpory akceptačných miest:
„Zo štósov stravných lístkov sme sa preklikli do apiek ale to, čo robíme, má stále rovnaký zmysel.“
Keď som do firmy nastúpil, ešte sme počítali stravné lístky ručne. A keď poviem ručne, myslím tým naozaj ručne – každý lístok, každý balíček, pekne po poriadku. Niekedy som mal pocit, že poznám ich počet aj zo spánku. 😄
Dnes sa všetko dobije na kartu digitálne, riešime aplikácie a terminály – technológie sa posunuli, aj my s nimi. Ale to, čo sa nezmenilo, je prinášať ľuďom benefity, ktoré majú skutočný zmysel.
Mám rád svoju prácu, jej zmysel a záleží mi na tom, aby sieť prevádzok, kde môžu ľudia naše benefity využívať, bola široká, funkčná a aktuálna. Lebo aj najlepší benefit stráca svoju atraktivitu ak ho neviete použiť vo vami vysnívanej prevádzke.
Radka, riaditeľka ľudských zdrojov: „Dobrý zamestnanecký benefit nie je len o peniazoch, ale aj o pocite bezpečia, ocenenia a podpor.“
Ako HR riaditeľka vnímam výzvy, s ktorými sa zamestnávatelia stretávajú – očakávania ľudí sa v benefitoch menia, dôležitá je rýchlosť, jednoduchosť a predovšetkým flexibilita a adresnosť.
Zároveň viem, aké dôležité je dnes ľudí motivovať. Benefity sú spôsob, ako ukázať, že si zamestnancov všímame a že nám na nich záleží. Keď ich vieme nastaviť zrozumiteľne a prehľadne, majú väčší dopad – a to je pre mňa podstatné.
Platforma UpBenefia, ktorú máme, nám v tomto nesmierne pomáha. Všetko je na jednom mieste – stravné, rekreácia, šport, zdravie, kultúra, darčekové poukážky… Z administratívneho hľadiska je to výrazne jednoduchšie, prehľadnejšie a efektívnejšie ale hlavne, tvoríme pre klientov a užívateľov zážitok pri používaní nášho riešenia.
Vyhovuje mi možnosť komunikovať dôležité veci priamo cez platformu. Oznamy, pozvánky, interné akcie – nič sa nestratí v e-mailovej schránke. Je to ako digitálna nástenka, ktorú má každý poruke.
Radmila, generálna riaditeľka: „Budúcnosť benefitov je v slobode, dôvere a ľudskosti“
Up Déjeuner nie je len o produktoch, ale o hodnotách. A tie sú dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Svet práce sa mení – prichádzajú nové technológie, pracujeme s umelou inteligenciou, posúvame sa smerom k vyššej efektivite.
Ale zároveň si ešte viac uvedomujeme, akí dôležití sú ľudia – ich potreby, motivácia, rovnováha. Naša úloha je spájať technológie s ľudskosťou. Vytvárať také riešenia, ktoré dávajú zmysel firmám aj zamestnancom.
Budúcnosť benefitov vidím v slobode výberu. V dôvere medzi zamestnávateľom a zamestnancom. V možnosti prispôsobiť výhody tak, aby podporovali zdravie, rozvoj a radosť zo života.
Up Déjeuner má za sebou 30 rokov skúseností s potrebami klientov v oblasti benefitov, 30 rokov, ktoré nás naučili, že najlepší benefit je ten, ktorý si vyberá každý sám.
Benefity musia byť interne zrozumiteľné, zároveň by mali rešpektovať individuálne priania každého z tímu a byť kolektívne spravodlivé, len tak môžu naozaj efektívne splniť svoj účel.
Up Déjeuner si za tri desaťročia vybudoval silnú pozíciu spoľahlivého partnera pre firmy, ktoré chcú budovať kultúru založenú na rešpekte, dôvere a motivácii.
Aj do ďalších rokov vstupujeme s rovnakým cieľom – ponúkať benefity, ktoré fungujú v praxi, odzrkadľujú aktuálne potreby zamestnancov a pomáhajú firmám rásť.
Za tých 30 rokov sme sa veľa naučili – o benefitoch, o ľuďoch, aj o tom, čo má v práci naozaj zmysel. Teší nás, že tieto skúsenosti s nami zdieľajú aj naši kolegovia – v článku si čítate len malý výber z ich pohľadov.
Ďalšie ich postrehy a spomienky budeme postupne zdieľať aj na našom LinkedIne.
Každý príbeh je iný, no všetky ukazujú to isté – že benefity majú zmysel vtedy, keď sa žijú.