Interná komunikácia pod drobnohľadom: Čo nám odhalil najnovší prieskum?

Ako organizácie komunikujú so svojimi zamestnancami? Aké nástroje používajú, čomu venujú najväčšiu pozornosť a kde majú ešte rezervy? Na tieto otázky odpovedá prieskum o stave internej komunikácie v slovenských firmách, ktorý realizovala agentúra Seesame v spolupráci s HRcomm – odborným partnerom celého projektu.

Do prieskumu sa zapojilo 76 HR manažérov z rôznych odvetví a veľkostí firiem. Výsledky ukázali, že hoci dve tretiny firiem komunikujú aspoň s určitým systémom, len tretina z nich má jasne definovanú stratégiu internej komunikácie. Medzi najpoužívanejšie nástroje patria emaily, osobné stretnutia a intranet, pričom primárnymi cieľmi internej komunikácie sú informovanie zamestnancov a budovanie firemnej kultúry.

Prieskum poukázal aj na výzvy, medzi najväčšie patrí informačné preťaženie, nízky záujem zamestnancov a chýbajúce meranie efektivity. Téma ESG (environmentálne, sociálne a riadiace faktory) zatiaľ v internej komunikácii zohráva menšiu úlohu, pričom ju samostatne komunikuje len každá piata firma.

HRcomm ako odborný partner prieskumu vníma výsledky ako cenný impulz pre HR komunitu. Interná komunikácia má zásadný vplyv na angažovanosť zamestnancov, lojalitu aj zákaznícku skúsenosť – a preto si zaslúži strategickú pozornosť. Veríme, že tento prieskum bude slúžiť ako inšpirácia pre všetkých, ktorí chcú zlepšovať svoje komunikačné procesy a tvoriť zmysluplné pracovné prostredie.

Výsledky prieskumu nájdete tu>>

Ďalšie články