Legislativa

Odborný webinár: Nová smernica EÚ o transparentnosti odmeňovania – Pripravte sa na zmeny!

17. jún 2025 | 14:30 – 16:00 | WEBINÁR

Prihlásiť sa
Pridať do kalendára

Európska únia neustále posilňuje ochranu práv zamestnancov a spravodlivejšie podmienky na trhu práce. Jednou z najvýznamnejších noviniek, ktorá zásadne ovplyvní fungovanie firiem, ich zamestnancov a uchádzačov o zamestnanie, je smernica o transparentnosti odmeňovania žien a mužov. Táto smernica prinesie so sebou sériu dôležitých zmien, na ktoré je potrebné sa začať pripravovať už dnes.

Čo to znamená pre vás?

Od polovice roka 2027 budú spoločnosti povinné vykazovať detailné údaje o rodovej rovnosti v odmeňovaní a zároveň zabezpečiť transparentnú komunikáciu ohľadom výšky miezd pre existujúcich zamestnancov aj nových uchádzačov. Celkovo smernica prináša komplexné témy a výzvy, ktoré si vyžadujú včasnú reakciu a adaptáciu.

Aké kľúčové povinnosti vyplývajú zo smernice?

Smernica definuje štyri hlavné okruhy povinností pre zamestnávateľov:

  • Transparentnosť a prístup k informáciám počas zamestnania: Zamestnanci budú mať právo na informácie o priemerných mzdách na pozíciách s rovnakou hodnotou práce.
  • Podávanie správ o rozdieloch v odmeňovaní: Spoločnosti budú musieť pravidelne reportovať o platových rozdieloch medzi mužmi a ženami.
  • Transparentnosť a prístup k informáciám pred nástupom: Uchádzači o zamestnanie budú mať právo vedieť o platovom rozpätí danej pozície ešte pred pohovorom.
  • Spoločné posúdenie odmeňovania: Ak sa zistia significantné rozdiely v odmeňovaní, zamestnávatelia budú musieť v spolupráci so zástupcami zamestnancov vypracovať akčný plán na nápravu.

Dôležité termíny:

Nové pravidlá sa dotknú všetkých zamestnávateľov bez ohľadu na ich veľkosť. Členské štáty, vrátane Slovenska, sú povinné implementovať túto smernicu do národnej legislatívy do júna 2026. To znamená, že čas na prípravu sa rýchlo kráti.

Program

Nezmeškajte príležitosť získať aktuálne informácie a praktické rady od odborníkov. Tešíme sa na vás!

Rozsah: 1,5 hod (14:30 – 16:00)

Platforma: MS Teams

Uzávierka prihlášok: 16. jún 2025 (pondelok)

Chcete sa prihlásiť na toto podujatie?

Nezmeškajte príležitosť – prihláste sa na naše podujatie a získajte nové poznatky a inšpiráciu pre váš profesionálny rast!

Prihlásiť sa

Spíkri

Dagmar Zukalová

Členka predstavenstva zodpovedná za oblasť "Legislatíva a pracovné právo"

Advokátka a konateľka; Zukalová - Advokátska kancelária s.r.o.

Účastnícke poplatky

Účastnícky poplatok:

Členská organizácia HRcomm / Online/

1 účastník:

30, - EUR
Základný poplatok /Online/ 1 účastník: 60,- EUR + DPH (HRcomm je platcom DPH)
Študenti a pedagógovia VŠ: ZDARMA

Spôsob úhrady:

Na úhradu účastníckeho poplatku Vám bude vystavená faktúra. HRcomm je platcom DPH (neplatí pre členov HRcomm podľa § 32 zákona o DPH). Ako variabilný symbol, prosím, uveďte číslo faktúry.

V prípade problémov s prihlásením sa cez button "PRIHLÁŠKA" nás neváhajte kontaktovať na hrcomm@hrcomm.sk.

Ak sa podujatia nemôžete zúčastniť, kontaktujte nás prosím vopred e-mailom,

v opačnom prípade Vám bude vystavená faktúra na úhradu účastníckeho poplatku.

STAŇTE SA SÚČASŤOU HRcomm!

Sme otvorení novým členom! Členom HRcomm sa môžu stať právnické osoby, ktoré súhlasia so Stanovami našej organizácie, rešpektujú Etický kódex a chcú sa aktívne podieľať na dosahovaní našich cieľov. Vstúpte do našej komunity, zdieľajte svoje vedomosti a skúsenosti a prispievajte k rozvoju HR na Slovensku!

CHCETE SA PRIDAŤ KU GroWith HRcomm?

Platforma GroWith HRcomm je miestom, kde sa stretáva vášeň pre HR a túžba po raste! Sme komunitou, ktorá zdieľa skúsenosti a podporuje rozvoj talentov v oblasti ľudských zdrojov. Buďte súčasťou komunity, ktorá posúva HR na novú úroveň! Čím viac zdieľame, tým viac získavame.

Nadchádzajúce podujatia

09.-10.

06. 2025

Konferencia

CFO Fórum Slovensko 2025

Miesto: Šimák Zámok Pezinok (Palace Art Hotel)Kategória: Partnerské podujatia

12.

06. 2025

Konferencia

Learning & Development Summit 2025

Miesto: Zemplínska Šírava (Hotel Eurobus)Kategória: Partnerské podujatia